Klant worden


Hoe word ik klant bij versAlert?
Bij versAlert doen we alles voor de ambachtelijke versspecialist. Of het nu gaat om slagers, groentewinkels, delicatessenzaken of traiteurs, het zijn de smaakmakers van het Nederlandse retaillandschap. Die willen we en kunnen we niet missen.
Heeft u een (web)winkel die bij de KVK staat geregistreerd als versspeciaalzaak?
Laat dan uw gegevens achter via het contactformulier en wij zullen z.s.m. contact met u opnemen!

Kan ik als consument ook klant worden bij versAlert?
Nee, versAlert is er voor de Ambachtelijke versspecialisten en ondernemers die goederen uit het versAlert assortiment weder verkopen of gebruiken voor bedrijfsmatige doeleinden.


Allergenen


Wilt u weten welke ingrediënten er in een product verwerkt zijn? Of heeft u een vraag over een product die u bij versAlert afneemt? Raadpleeg dan ons FoodBook.
In dit gratis FoodBook is het mogelijk de productspecificaties te downloaden met daarin de ingrediënten en allergeneninformatie van de producten.
U kunt gemakkelijk zoeken door het artikelnummer van versAlert in te voeren in de zoekbalk: EAN of Artikelnummer - artikelnummer versAlert.
Hiervoor is geen inlogcode nodig.


Bezorging en Afhalen


Kan ik een bestelling bij versAlert komen afhalen?
Ja, bij versAlert kunt u ook komen afhalen. Bent u wat vergeten te bestellen? Of is de waarde van uw order minder dan 300Euro? Dan kunt u de bestelling komen afhalen. Geef uw bestelling telefonisch, via de mail of via de webshop door en benoem duidelijk in de opmerkingen dat het om een afhaalorder gaat. We nemen contact met u op over een passend afhaalmoment.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Klanten van versAlert worden ingedeeld in vaste routes. Samen met uw verkoopadviseur bespreken we met u wat de mogelijkheden zijn voor bezorgdagen en tijdsblokken.


Bestellingen


Algemene voorwaarden
Onze algemene voorwaarden voor aankoop, levering en garantie vindt u hier.

Online bestellen en inloggen
Rechts bovenin ziet u het kopje ‘inloggen’. Klik hier om naar de inlogpagina te gaan. Bent u ingelogd? Dan krijgt u een pop-up met een overzicht van de beschikbare leverdata. Selecteer een datum, klik op bevestigen en het bestellen kan beginnen.

Wachtwoord vergeten
Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan hier. Vul uw e-mailadres in dat bij uw account hoort en klik op ‘versturen’.
Wij sturen dan een e-mail met daarin een link naar de pagina waar u eenvoudig een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Mijn bestellijst
Nadat u bent ingelogd komt u terecht in je gepersonaliseerde bestellijst. Hier kunt u gelijk uw order invoeren en toevoegen aan mijn winkelwagen. 

Wist u dat u nu ook kunt filteren op artikelcategorie en productgroepen? Zo heeft u overzicht per (sub) categorie.

Wat kost een artikel?
De actuele prijs van een artikel is zichtbaar op de artikel pagina. Aan de weergegeven prijzen kunnen geen rechten worden ontleend.

Waarom zie ik geen prijzen? 
Prijzen zijn zichtbaar na het inloggen.

Acties
Onze actieartikelen zijn te herkennen aan het gele % actiesymbool afgebeeld bij de artikelen.

Mijn winkelwagen
Bent u ingelogd? Rechtsboven staat een icoontje van een tas. Dat is de winkelwagen.
In de winkelwagen vindt u een overzicht van de artikelen die u wilt gaan bestellen. Is er een artikel niet op voorraad? Dan vindt u dit artikel boven aan de lijst. Onder het artikel staat ‘verwachte leveringsdatum’ aangegeven. Heeft u alles gecontroleerd?  Klik dan op ‘verder gaan’ rechts in beeld. U  belandt op de check-out pagina.  U kunt hier een opmerking plaatsen, dit wordt gezien door Klantenservice Webshop zodra u de bestelling helemaal hebt verstuurd. U kunt uw order plaatsen door op ‘verstuur order’ te klikken. Bent u nog wat vergeten? Klik dan rechts bovenin op ‘nieuwe bestelling’. Het bestelproces begint dan opnieuw.

Mijn orders & backorders
Overzicht van de orders die reeds eerder zijn geplaatst kunt u vinden in mijn account. Links vindt u ‘mijn orders’. Hier vindt u een overzicht van de recente orders. Klik vervolgens op bekijk details, hier ziet u wanneer orders zijn uitgeleverd, of wanneer de order geleverd gaat worden.

Retouren              
Dagelijks doen wij er alles aan om de kwaliteit van onze producten te kunnen garanderen. Zonder retourformulier kunnen wij helaas niets retour nemen.
In verband met onze ISO 22000 certificering kunnen wij geen verse, diepvries of bestelartikelen retour nemen.
Wilt u een artikel retourneren? Dan kunt u dit op twee manieren bij ons melden; telefonisch of door middel van een e-mail naar kwaliteitsdienst@versalert.nl.
Klik hier om het retourformulier te downloaden.

Kortingscode
In de winkelwagen kunt u onder het kopje details de kortingscode invoeren.
Houd onze nieuwsbrief goed in de gaten voor leuke kortingsacties!


Facturatie en administratie


Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
versAlert factureert, de in die week geleverde goederen, op vrijdagmiddag.

Wat staat er op mijn factuur?
Op uw factuur staan, de in die week bij u afgeleverde, goederen plus de emballagebewegingen (heen en terug) van maandag t/m donderdag + de vrijdag van de vorige week.

Welke betaaltermijn hanteert versAlert?
Als u ervoor kiest om uw facturen zelf aan ons over te maken, dan is uw betaaltermijn 10 dagen. Wanneer u ons een machtiging geeft voor een zakelijke incasso (B2B), dan is de betalingstermijn 8 dagen.

Hoe kan ik betalen?
U kunt uw betaling overmaken op ons bankrekeningnummer: NL52INGB0006730981 | INGBNL2A t.n.v. versAlert BV in De Meern. Wilt u bij de betaling als referentie uw factuurnummer vermelden?
Wanneer u liever met een zakelijke incassomachtiging betaalt, dan kunt u hier een formulier daarvoor aanvragen: Stuur mij een incassomachtiging

Wat moet ik doen als ik het incassoformulier heb teruggestuurd?

Uw formulier wordt direct verwerkt in ons systeem. Dat betekent dat wij de eerstvolgende factuur zullen incasseren via de zakelijke incasso. Om dit succesvol te laten verlopen, is het belangrijk dat u bij uw bank de machtiging (met het incassokenmerk) aanmeldt. Op uw factuur kunt u onderaan zien, of deze geïncasseerd wordt. Er staat dan als betalingsconditie “Automatische incasso”.

Wanneer wordt mijn factuur geïncasseerd door versAlert?
Als u op vrijdag van ons de factuur krijgt, heeft deze een betaaltermijn van 8 dagen. Daarmee vervalt deze factuur op de zaterdag in de week erop. Wij verzamelen op dinsdagen de te incasseren posten en bieden deze dan bij onze bank aan. Donderdag volgt dan bij u de afschrijving. In de praktijk betekent dit dat u een betaaltermijn heeft van 13 dagen bij een zakelijke incasso.

Ik krijg een creditnota, klopt dat wel?
Het kan zijn dat u een creditnota van ons krijgt, omdat u in de facturatieweek geen leveringen heeft gehad, maar vorige week wel emballage retour gegeven heeft. Soms komt het voor dat de retouremballage meer waard is dan de goederen die wij die week bij u geleverd hebben, ook dan krijgt u een creditnota.

Hoe gaat versAlert om met een creditfactuur?
Als u een creditfactuur van ons ontvangt, dan kunt u deze zelf verrekenen met een openstaande of toekomstige factuur. Bij een incasso verrekenen wij de creditnota en melden dit op uw afschrift.

Hoe ontvang ik mijn factuur?
versAlert factureert digitaal in pdf-formaat. U kunt bij uw aanmelding/bij uw verkoopadviseur één of meerdere emailadressen voor de verzending van uw factuur aanleveren. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn om ook uw administratie gelijk een kopie van de factuur te sturen.

Ik mis een factuur, hoe kan ik die nogmaals krijgen?
Neemt u daarvoor gerust contact met ons op. Telefonisch via 030-751 76 40 of via email: administratie@versalert.nl.

Wat als de vrijdag een feestdag is?
Als de vrijdag een feestdag is, zult u doorgaans de factuur op de eerstvolgende werkdag na de feestdag ontvangen. De factuurdatum is dan wel die van de vrijdag.

Hoe gaat de facturatie rond de jaarwisseling?
Voor de juistheid van uw en onze administratie factureren wij altijd de leveringen t/m 31 december van het jaar op 1 factuur. Als er dan ook nog leverdagen in die week in januari zijn, ontvangt u daarvoor een aparte factuur. Zo houden we voor alle partijen de boekjaren gescheiden.

Op welke manier is de administratie van versAlert bereikbaar?
U kunt ons op werkdagen bereiken via telefoon (030-751 76 40) of email: administratie@versalert.nl.


Technische ondersteuning 


Webbrowser
De volgende webbrowsers worden ondersteund:
Internet Explorer 7.0, 8.0, 9
Mozilla Firefox 3.6, 4.0
Google Chrome 9, 10, 11
Safari 5

Geen orderbevestiging ontvangen?
De orderbevestiging wordt automatisch verstuurd. Het kan zijn dat deze in uw ongewenste postvak (spambox) is terechtgekomen. Mocht u geen orderbevestiging hebben ontvangen, stuur dan een e-mail naar webshop@versalert.nl

Overige vragen
Staat uw vraag er niet bij? Stuur uw vraag dan naar webshop@versalert.nl
Wij beantwoorden elke vraag binnen 48 uur!
           





Aan het laden
Aan het laden